Aquesta Setmana Santa s’amplia en 400m2 l’àmbit expositiu

12 abr.

Nou Espai Mercaderies al Museu del Ferrocarril de Catalunya

Una actuació possible per l’aportació econòmica del 1,5% cultural del Ministeri de Foment

A partir del dijous 13 d’abril el Museu del Ferrocarril guanya 400 m2 per oferir un nou àmbit expositiu dedicat al transport de mercaderies.

Aquesta nova àrea, situada darrera l’edifici central de la Rotonda, ha significat la col·locació d’una via de 40 m que comença amb un topall de l’antiga companyia MZA i desemboca en una placa giratòria de vagons de l’estació de Vilanova i la Geltrú (els dos elements acaben de ser restaurats). En ella s’exhibeixen tres vehicles molt representatius: un vagó J i un obert XX, i una tremuja TT3. El vagó XX ha estat totalment rehabilitat per la seva exposició i la tremuja es troba en procés. Per altra banda, s’han restaurat tres contenidors de carrega amb els que s’ha configurat una nova zona per als voluntaris del Museu, a més de situar uns altres dos, també com a dipòsit d’objectes.

La creació d’aquest nou àmbit és una de les primeres conseqüències de l’aportació econòmica dels fons del 1,5% cultural del Ministeri de Foment per a la recuperació de la Gran Nau de l’antic taller de locomotores, ja que ha obert la possibilitat de repensar el Museu i començar una profunda transformació en el conjunt de les instal·lacions culturals. En concret, en els vehicles i contenidors del nou Espai Mercaderies es guarden una part dels elements que s’han hagut de alliberar de la Gran Nau per fer unes obres que s’han de iniciar els darrers mesos d’enguany. Aquesta solució museològica a la necessitat de magatzematge ha permès ampliar l’exposició al públic, rehabilitar diferents elements patrimonials i mostrar el paper destacat del transport de mercaderies en la història del ferrocarril.

Si vols saber més d’aquest espai, et deixem informació AQUÍ.

Esta Semana Santa se amplía en 400 m2 el ámbito expositivo

Nuevo Espacio Mercancías en el Museo del Ferrocarril de Cataluña

Una actuación posible por la aportación económica del 1,5% cultural del Ministerio de Fomento

A partir del jueves 13 de abril el Museo del Ferrocarril gana 400 m2 para ofrecer un nuevo ámbito expositivo dedicado al transporte de mercancías.

Esta nueva área, situada detrás del edificio central de la Rotonda, ha significado la colocación de una vía de 40 m que comienza con una topera de la antigua compañía MZA y desemboca en una placa giratoria de vagones de la estación de Vilanova i la Geltrú (los dos elementos acaban de ser restaurados). En ella se exhiben tres vehículos muy representativos: un vagón J y un abierto XX, y una tolva TT3. El vagón XX ha sido totalmente rehabilitado para su exposición y la tolva se encuentra en proceso. Por otra parte, se han restaurado tres contenedores de carga con los que se ha configurado una nueva zona para los voluntarios del Museo, además de situar otros dos, también como depósito de objetos.

La creación de este nuevo ámbito es una de las primeras consecuencias de la aportación económica de los fondos del 1,5% cultural del Ministerio de Fomento para la recuperación de la Gran Nave del antiguo taller de locomotoras, ya que ha abierto la posibilidad de repensar el Museo y comenzar una profunda transformación en el conjunto de las instalaciones culturales. En concreto, en los vehículos y contenedores del nuevo Espacio Mercancías se guardan una parte de los elementos que se han tenido que liberar de la Gran Nave para hacer unas obras que se van a iniciar los últimos meses de este año. Esta solución museológica a la necesidad de almacenaje ha permitido ampliar la exposición al público, rehabilitar diferentes elementos patrimoniales y mostrar el papel destacado del transporte de mercancías en la historia del ferrocarril.

Si quieres saber más de este espacio, te dejamos información AQUÍ

Una resposta to “Aquesta Setmana Santa s’amplia en 400m2 l’àmbit expositiu”

Trackbacks/Pingbacks

1. MUSEU DEL FERROCARRIL. Nou programa educatiu - Abril 21, 2017