Un apassionant viatge cap al futur. El canvi d’era d’aquest Museu

17 Feb

aeri1-600-x-337

Iniciada una profunda transformació que es perllongarà fins al 2020 i que ja podrà gaudir-se a partir d’enguany.  versión en español

El Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú, amb la celebració en el 2015 dels seus 25 anys de vida, va arrencar un procés de renovació que permetrà donar el  salt més gran de la seva història. L’objectiu d’aquesta transformació és aconseguir un espai viu i ple d’activitat, una aposta per l’oci experiencial al servei de la comunitat i del territori. Un museu amb capacitat d’emocionar i comunicar coneixement, transmetre passió, on el visitant pugui interactuar i trobi diferents nivells d’informació.

espai-voluntaris-i-dresina-600-x-337L’antic dipòsit de locomotores de Vilanova i la Geltrú, on avui es situa el Museu del Ferrocarril de Catalunya, afronta un canvi d’era. Aconseguir una subvenció de prop de dos milions d’euros procedent de l’1,5% cultural de la Secretària d’Estat del Ministeri de Foment per a la rehabilitació de la gran Nau del taller de reparacions (1881), ha suposat molt més que la major aportació econòmica dels seus 26 anys de vida. Ha constituït l’oportunitat d’actuar a la totalitat de les instal·lacions, de manera que el conjunt renovi la seva presentació i adquireixi la cohesió i l’atractiu que demanda el segle XXI.

aeri2-960-x-540Les àrees expositives en les quals es mostraran els diferents relats del ferrocarril i la seva cultura passaran de quatre a set i s’incrementarà la superfície en més de 1.300 m2

De fet els espaís públics del futur seran els següents:

• La gran Nau.
  • Una nau annexa de nova construcció.
  • La Nau del Pont-grua.
  • Zona de mercaderies (darrere de l’edifici de la Rotonda).
  • Zona d’infraestructura i nova via de contorn (per on circularan vehicles del Museu)
  • La planta baixa de l’edifici de serveis (antic economat de Renfe).
  • L’edifici de la Rotonda.

Podeu continuar llegint la nota de premsa aquí