Voluntàries restauradores i “blogueres convidades”

10 Gen

thumbnail_2Aquest curs 2016-2017, l’Associació de Voluntaris del Museu compte amb dues noies noves que baixen la mitjana d’edat del col·lectiu. En acabar els seus estudis els va semblar una bona idea adquirir experiència directa en el Museu. Però deixem que elles mateixes ens ho expliquin com a blogueres convidades:

Som la Júlia i la Marta, graduades en Conservació-Restauració de béns culturals i un dels motius pels quals vàrem decidir estudiar aquest grau va ser poder treballar en una institució o museu. En certa manera hem tingut la oportunitat de complir aquest objectiu formant part de l’Associació de voluntaris del museu.

thumbnail_3Els dilluns i dimarts pel matí, els voluntaris ens dividim en petits grups i cada un d’ells s’encarrega de restaurar i adequar una locomotora i les peces que la conformen. D’aquesta manera el visitant pot fer-se una idea de com eren originalment i gaudir de l’experiència.

Creiem que ser voluntàries és una forma d’aprendre i agafar experiència pel nostre futur professional. El que més ens va cridar l’atenció del museu va ser que moltes de les seves peces i locomotores són fetes de metall, i aquest és un material del qual no tenim gaire coneixement. Aquí podem veure com es treballa i restaura, a més de les degradacions que pot arribar a patir.

Des del primer dia, els nostres companys ens han fet sentir com a casa, tenint la sort de comptar amb els seus coneixements, ja sigui com antics treballadors de la Renfe, enginyers o químics que porten anys dedicant-se al món ferroviari. Per la nostra part, podem complementar la feina que s’està realitzant a partir de la documentació de cada peça o màquina restaurada. Des del principi dels nostres estudis, s’ha posat molt èmfasi en la importància d’enregistrar i documentar cada objecte o obra a conservar i restaurar.

Estem molt contentes de poder viure aquesta experiència i de poder compartir-la amb gent que té les mateixes preocupacions per seguir preservant part de la història de Catalunya.

thumbnail_1Este curso 2016-2017, la Asociación de Voluntarios del Museo cuenta con dos chicas nuevas que bajan la media de edad del colectivo. Al terminar sus estudios les pareció una buena idea adquirir experiencia directa en el Museo. Pero dejemos que ellas mismas nos lo expliquen como blogueras invitadas:

Somos Julia y Marta, graduadas en Conservación-Restauración de bienes culturales y uno de los motivos por los que decidimos estudiar este grado fue poder trabajar en una institución o museo. En cierto modo hemos tenido la oportunidad de cumplir este objetivo formando parte de la Asociación de voluntarios del museo.

thumbnail_4Los lunes y martes por la mañana, los voluntarios nos dividimos en pequeños grupos y cada uno de ellos se encarga de restaurar y adecuar una locomotora y las piezas que la conforman. De esta manera el visitante puede hacerse una idea de cómo eran originalmente y disfrutar de la experiencia.

Creemos que ser voluntarias es una forma de aprender y coger experiencia para nuestro futuro profesional. Lo que más nos llamó la atención del museo fue que muchas de sus piezas y locomotoras están fabricada de metal, y este es un material del que no tenemos mucho conocimiento. Aquí podemos ver cómo se trabaja y restaura, además de las degradaciones que puede llegar a sufrir.

Desde el primer día, nuestros compañeros nos han hecho sentir como en casa, teniendo la suerte de contar con sus conocimientos, ya sea como antiguos trabajadores de Renfe, ingenieros o químicos que llevan años dedicándose al mundo ferroviario. Por nuestra parte, podemos complementar el trabajo que se está realizando a partir de la documentación de cada pieza o máquina restaurada. Desde el principio de nuestros estudios, se ha puesto mucho énfasis en la importancia de registrar y documentar cada objeto u obra a conservar y restaurar.

Estamos muy contentas de poder vivir esta experiencia y de poder compartirla con gente que tiene las mismas preocupaciones para seguir preservando parte de la historia de Cataluña.