Presentació del PAE de Barcelona

5 jul.

Presentacion PAE BCN CosmocaixaAvui fa una setmana que es va fer la presentació del PAE (Programa d’activitats escolars) 2016-2017 de la ciutat de Barcelona, on vam poder participar com altres anys amb les activitats educatives del Museu. Enguany va ser una mica especial per nosaltres. Vam poder oferir el nostre programa d’activitats escolars editat i patrocinat per Renfe-SNCF en cooperación, juntament amb el material d’una nova visita temàtica: “Viatgers del Futur. Un viatge del Museu del Ferrocarril a l’Alta Velocitat internacional”.  Versión castellano

portada viatgers 2 Aquesta presentació, que ja fa uns anys es porta a terme a les instal·lacions de Cosmocaixa, reuneix a tots els museus i entitats que ofereixen activitats a les escoles de Barcelona i el seu àrea metropolitana, amb professors de tots els centres que conformen aquest àrea.

El programa s’inicia habitualment amb una conferència relacionada amb temes educatius. Aquest any a càrrec de Samir Naïr, catedràtic, politòleg i expert en temes migratoris amb el tema: “Superar les diferències per construir la ciutadania compartida”.

L’activitat central de la jornada, a més d’un esmorzar, és la mostra d’activitats i materials que presenten les diverses entitats i Museus al professorat que assisteix a la jornada.  Es tracta de compartir el màxim possible entre les entitats i els mestres que reserven les activitats.

Presentacion PAE BCN Cosmocaixa (65)Però el plat fort en la cloenda de l’acte és el sorteig de diferents premis  que les entitats ofereixen als participants a través d’unes butlletes on han d’haver escrit el seu nom i deixar constància del recorreguts per les diverses taules de les entitats: entrades a espectacles, bitllets per al bus turístic i, gràcies a la col·laboració de Renfe-SNCF en cooperación, aquest any també 2 bitllets dobles (un pel professorat i un altre per a una de les entitats participants) en preferent a qualsevol de les seves destinacions.

Volem agrair especialment a Renfe-Sncf la seva col·laboració d’aquest any amb el Museu i amb l’IMEB (Institut Municipal d’Educació de Barcelona) i la seva disposició i actitud positiva sempre cap al Museu i l’educació.

A més de la de Barcelona, el programa d’activitats escolars del Museu es pot consultar a través de diverses plataformes, el PAE de Vilanova, el web educativa del mNACTEC, i per descomptat el propi lloc web del Museu on a més hi ha un apartat de recursos adreçat expressament a professors.