Nit dels Museus i col·laboracions

9 juny

DIM2016- NIT DELS MUSEUS VILANOVA (108)Dissabte 21 de maig es va celebrar a tota Europa la Nit dels Museus. A Vilanova i la Geltrú, sota el lema “Una nit, cinc museus per visitar”, la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, el Museu Romàntic Can Papiol, el Centre d’Art Contemporani LA SALA, el Centre d’Interpretació del Romanticisme Manuel de Cabanyes i el Museu del Ferrocarril de Catalunya, van obrir un any més les seves portes de nit per a celebrar conjuntament aquesta festa.  (VERSIÓN EN CASTELLANO)

Els cinc museus de Vilanova i la Geltrú es van sumar per quart any consecutiu a la celebració oferint una programació especial per a aquesta nit adreçada a tots els públics, i allargant el seu horari habitual de tarda fins a la 1 de la matinada.

DIM2016- NIT DELS MUSEUS VILANOVA (83)L’activitat està coordinada des de la Regidoria de Cultura a través de l’Organisme Autònom de Patrimoni Víctor Balaguer, i se celebra amb motiu del Dia Internacional dels Museus (18 de maig), a iniciativa del Comitè Internacional dels Museus, promoguda pel Consell d’Europa amb l’objectiu de sensibilitzar al gran públic respecte al paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

DIM2016- NIT DELS MUSEUS VILANOVA (49)A Vilanova la programació de la Nit dels Museus inclou actuacions musicals a cadascun dels equipaments gràcies a la col·laboració de les tres escoles de música de la ciutat: l’Escola Municipal – Conservatori de Música Mestre Montserrat, l’Escola de Música Freqüències i l’Escola Musicàrea, i altres activitats com és el sorteig de diferents premis per a tots aquells que completen el recorregut pels cinc equipaments i, aquests any per primera vegada un concurs de fotografies a Instagram. (veure també hashtag #nitmuseusvng16)

Més novedosa ha estat la col·laboració d’artistes de la ciutat amb un programa titulat  “-ions“. 10 artistes establerts a Vilanova, coordinats per Joan Nadal, van presentar un seguit de creacions amb diverses reflexions que es van poder visitar durant la celebració de la Nit dels museus, i fins el diumenge 5 de juny. Al Museu concretament vam tenir obres d’Esther Sampietro, Sònia Martínez i Montse Virgili.

La Nit dels Museus és una activitat consolidada, tenint en compte la gran afluència de públic (concretament 1.750 persones al Museu del Ferrocarril) i que mostra també la gran varietat i importància del patrimoni cultural de la ciutat i la bona sintonia entres els equipaments museístics i els seus públics.