Més enllà de Mauthausen. Francesc Boix, fotògraf i la mirada del jovent!

15 abr.

CORTE CARTEL EXPO F BOIXEl divendres 15 d’abril, obrim al públic la exposició “Més enllà de Mauthausen, Francesc Boix, fotògraf”. L’exposició presenta, a través de diferents imatges, l’apassionant testimoni del fotògraf català Francesc Boix que va sobreviure a l’internament al camp nazi de Mauthausen. Francesc Boix –  versión castellano

La mostra es divideix en tres àmbits

C02-000304

Mauthausen: Els deportats

Joventut, Guerra Civil i exili(1920-1941)(fotografies que Boix captà durant la seva joventut)

C02-000485

Mauthausen: L’alliberament

La deportació (1941-1945) (imatges dels SS que Boix  va sostreure del camp, i les que ell mateix va fer durant i després de l’alliberament)

C02-000329

Mauthausen: El retorn

Una nova vida (1945-1951) (fotografies que féu com a reporter gràfic)

En el marc del PROJECTE BUCHENWALD en que participen l’Amical de Mauthausen, el Museu del Ferrocarril i altres organitzacions i entitats educatives, es vol conscienciar a la ciutadania i, en especial, als més joves dels greus perills que poden provocar els pensaments totalitaris. A Vilanova i la Geltrú són diverses les organitzacions i centres escolars que des de fa anys col·laboren en aconseguir aquesta fita.

Ara , es porta a Vilanova i la Geltrú aquesta  exposició produïda pel Museu d’Historia de Catalunya.  Es tracta de la primera exposició retrospectiva del fotògraf català que en presenta la vida i la professió. La memòria gràfica d’una existència curta però intensa que s’emmarca en el nou fotoperiodisme de l’època, que informa sense indiferència, amb una Kodak entre mans o una Leica. Boix va ser un fotògraf compromès amb la memòria col·lectiva i la dignitat dels republicans deportats.

L’exposició es podrà visitar del 15 d’abril al 30 de juny en horari d’obertura del Museu, conjuntament amb la mostra fotogràfica “Els Camps de Concentració. La mirada del jovent, del II Premi Marcel.lí Garriga, que té com a objectiu recollir la visió que els joves aporten dels camps de concentració  i de les seves experiències en la visita a un camp nazi.

El Premi compta amb una única categoria, la fotografia dels camps de concentració, i vol ser una eina  més de sensibilització del que va ser el nazisme i la deportació als camps de concentració, en especial la deportació republicana espanyola, i agafa el nom del deportat vilanoví a Buchenwald, Marcel.lí Garriga. Entre les fotos presentades, la millor foto, d’acord amb l’esperit del projecte, serà guardonada amb el premi “Marcel·lí Garriga” dotat amb 100 €.

El Premi està reservat a alumnes de 4art. d’ESO i Batxillerat, i ex-alumnes participants en el projecte i hi podran participar-hi alumnes dels Instituts de secundària de l’Estat Espanyol, o d’altres països que participen i col·laboren amb els projectes de memòria de l’Amical.

Una resposta to “Més enllà de Mauthausen. Francesc Boix, fotògraf i la mirada del jovent!”

Trackbacks/Pingbacks

1. MUSEU DEL FERROCARRIL. Nou programa educatiu - Juny 13, 2016