La col·lecció de vehicles del museu en exhibició

18 febr.

coleccion-vehiculos infografia 1 s-bSegur que molts de vosaltres ja coneixeu el Museu i la seva col·lecció de vehicles ferroviaris! Avui dia són cinquanta-i-dos els que es poden veure dins el recinte del Museu, en el que va ser al seu dia l’antic dipòsit de locomotores de vapor de Vilanova i la Geltrú.
Dins d’aquest conjunt i com a col·lecció més important i reconeguda, la de les vint-i-cinc locomotores de vapor, fabricades a diferents països d’Europa i que mostren l’evolució de la tracció vapor al nostre país des de la primera que va circular fins la darrera que es va apagar simbòlicament per a finalitzar l’era del vapor. L’apartat de locomotores es completa amb les quatre locomotores elèctriques i quatre també de tracció dièsel.
Tanmateix es poden veure altres vehicles ferroviaris com els vuit cotxes de viatgers, els dos bogies de diferents èpoques, un funicular, un vagó de mercaderies tipus J2 convertit en sala de vídeo, un automotor, una vagoneta de vía (zorrilla), una draisina de vies i obres, un Land Rover, dues bategadores i dues perfiladores, que junts formen el fons del Museu actualment en exhibició.

altres-vehicles-fora-museu 1 s-b

Imatges d’alguns dels vehicles del fons del Museu, que no es poden veure a Vilanova

Però és menys conegut que hi han altres vehicles ferroviaris que formen part del catàleg patrimonial del Museu i que no es poden veure a Vilanova per diferents raons. En alguns casos perquè les característiques del vehicle no permeten la seva custodia a les instal·lacions del Museu. Cas del Talgo RD, conegut com a Catalan Talgo que es guarda al Tallers de Talgo a Sant Andreu per la seva longitud i per facilitar la sortida dels viatges històrico-turístics que aquest vehicle realitza durant l’any. La resta estan cedits a diverses associacions i institucions que s’ocupen de la seva conservació.

coleccion-vehiculos-infografia cast s-b

La colección de vehículos del museo en exhibición
¡Seguro que muchos de vosotros ya conocéis el Museo y su colección de vehículos ferroviarios! Hoy en día son cincuenta y dos los que se pueden ver en el recinto del Museo, en el que fue en su día el antiguo depósito de locomotoras de vapor de Vilanova i la Geltrú.
Dentro de este conjunto y como colección más importante y reconocida, la de las veinticinco locomotoras de vapor, fabricadas en diferentes países de Europa y que muestran la evolución de la tracción vapor en nuestro país desde la primera que circuló hasta la última que se apagó simbólicamente para finalizar la era del vapor. El apartado de locomotoras se completa con las cuatro locomotoras eléctricas y cuatro también de tracción diésel.
Sin embargo, se pueden ver otros vehículos ferroviarios como los ocho coches de viajeros, los dos bogies de diferentes épocas, un funicular, un vagón de mercancías tipo J2 convertido en sala de vídeo, un automotor, una vagoneta de vía, una Dresina de vías y obras, un Land Rover, dos bateadoras y dos perfiladoras, que juntos forman el fondo del Museo actualmente en exhibición.

altres-vehicles-fora-museu 1 s-b

Imágenes de algunos de los vehículos del fondo del Museo, que no están en Vilanova

Pero es menos conocido que hay otros vehículos ferroviarios que forman parte del catálogo patrimonial del Museo y que no se pueden ver en Vilanova por diferentes razones. En algunos casos porque las características del vehículo no permiten su custodia en las instalaciones del Museo. Es el caso del Talgo RD, conocido como Catalán Talgo que se guarda en Talleres de Talgo en San Andrés por su longitud y para facilitar la salida de los viajes histórico-turísticos que este vehículo realiza durante el año. El resto están cedidos a diversas asociaciones e instituciones que se ocupan de su conservación.