29 des.

Plànol del projecte de la línia

El 15 d’abril de 1865 es va inaugurar el tram de Martorell a Tarragona dins de la línia de Barcelona a Tarragona per l’interior. Per celebrar l’onomàstica, un grup d’entitats vinculades amb la comarca i el món del ferrocarril és van posar d’acord en organitzar una sèrie d’actes per a celebrar l’efemèride. (Versión en castellano)

Logo de la plataforma

Les entitats participants són l’Institut d’Estudis Penedesencs, Amics del Ferrocarril del Penedès, Centre d’Estudis d’Altafulla, Port de Tarragona, Centre d’Estudis Sinibald de Mas de Torredembarra, Amics de la Història del Vendrell, Arxiu Comarcal del Baix Penedès, Associació Cultural Ferroviària de Tarragona i província, Memòria Ferroviària de Tarragona, Amics del Ferrocarril de Martorell comptant a més amb la col•laboració,  el suport i l’assessorament del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Portada del llibre

Dins dels actes, s’han dut a terme unes actuacions consistents en cicles de conferències i projeccions cinematogràfiques amb el tren como entorn i referència, la publicació del llibre 150 anys del ferrocarril de Tarragona a Martorell, una exposició itinerant i un audiovisual tots dos amb el mateix nom, un concurs fotogràfic, confecció d’un segell i un mata-segells amb l’efemèride, creació d’un conjunt de composicions musicals i per últim, un tren commemoratiu.

L’Exposició Itinerant ja ha fet un recorregut per diverses poblacions de les comarques cóm Altafulla, Vendrell, Torredembarra, l’Arboç, etc. i ara a partir del 16 de gener del 2016 i fins al 3 d’abril l’oferirem al Museu del Ferrocarril de Catalunya a la sala Espai Segle XXI.

Cartell exposició150 anys ferrocarril L'Arboç.psd

Cartell de l’Exposició a l’Arboç

L’Exposició consta 18 plafons amb la presentació del material gràfic utilitzat en el llibre 150 anys del ferrocarril de Tarragona a Martorell i una maqueta del recorregut a escala 1:25000 i 1:10000 realitzada amb suro i construïda pel maquetista en Vicenç Cabre Brugulat del Vendrell.

Dues imatges de l’Exposició

Una resposta to “Al gener nova Exposició temporal al Museu del Ferrocarril de Catalunya: 150 anys del Ferrocarril de Tarragona a Martorell”

Trackbacks/Pingbacks

1. MUSEU DEL FERROCARRIL. Nou programa educatiu - gener 14, 2016