Premi Bonaplata 2015 als Voluntaris

26 nov.

PREMIS BONAPLATA IMAG mNACTEC SiCPer segon any consecutiu un projecte relacionat amb el Museu rep un dels Premis Bonaplata. El Jurat del Premi Col·laboració dels Premis Bonaplata, format pels membres de la Comissió de directors dels Museus del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), ha decidit atorgar el Premi Col·laboració amb el mNACTEC i el Sistema Territorial a “L’equip de voluntaris del Museu del Ferrocarril” (imatges del lliurament) Versión Castellano

PREMIS BONAPLATA IMAG L’AMCTAIC, Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya, és l’entitat que atorga els premis. Va néixer l’any 1979 a partir d’un grup d’enginyers industrials de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya i aquests guardons són una de les seves línies de treball.NOTA DE PREMSA

cotxe viatgers Harlan

Els Premis Bonaplata tenen com a objectiu premiar aquelles persones i institucions que hagin dut a terme accions per valorar el patrimoni industrial a través de l’estudi, la rehabilitació, la difusió o reivindicació d’un territori industrial, d’un lloc industrial, d’una instal·lació industrial, tècnica o científica, de béns mobles o de documentacions industrials, tècniques o científiques. Així mateix, aquests premis inclouen un premi “Especial de Patrimoni” a la Col·laboració amb algun dels museus del Sistema Territorial del mNACTEC. És aquesta la categoria en la que està inclòs el guardó que el proper dia 30 de novembre rebrà l’associació de voluntaris del Museu (SiC), a les 19 hores a la seu del Col·legit d’Enginyers Industrials de Catalunya, de Barcelona.

Rodatge TV3 300 27 PAIN

Imatge cedida per Televisió de Catalunya

L’actuació més rellevant duta a terme pels membres de l’equip del Programa de Restauració ha estat la recuperació del cotxe de viatgers Harlan (1881), originari del material rodant adquirit per Francesc Gumà i Ferran per a la inauguració de la línia ferroviària entre Vilanova i Barcelona. Els treballs de rehabilitació s’han prolongat durant més de set anys i s’ha previst el seu termini a finals del 2015, coincidint amb l’acabament dels actes commemoratius del 25è aniversari del Museu del Ferrocarril de Catalunya.