Comencen les obres de rehabilitació

23 oct.

depositosNomés una setmana després de rebre la important aportació del Ministeri de Foment, al Museu ja ha començat la primera fase de treballs, en concret la que està destinada a la rehabilitació dels tres dipòsits d’aigua de l’antic dipòsit de locomotores de vapor de Vilanova i la Geltrú, on actualment s’ubica el Museu. Versión en castellano

DepósitoAquests tres dipòsits o cubetes d’aigua s’utilitzaven per a l’alimentació de les màquines de vapor. El primer i el tercer estan muntats sobre una estructura metàl·lica i les seves dimensions són de 7,00m de diàmetre i 7,00m d’alçada. L’estructura està composta per 10 pilars circulars de 7,00m. d’alçada, amb perfils d’unió.

Espai Gumà

La segona aiguada, està situada sobre una edificació d’obra i que actualment alberga l’Espai Gumà -sala expositiva dedicada a l’arribada del ferrocarril a la localitat de Vilanova-, i té un diàmetre de 4,50m i una alçada de 4,00m.

Els treballs previstos sobre els tres elements són: sanejament, neteja i reparació dels perfils metàl·lics que els sustenten, substitució d’elements deteriorats, tancament superior dels dipòsits amb xapa per evitar l’entrada d’aigua que provoqui el seu deteriorament i posterior pintat manual amb imprimació prèvia que garanteix una durabilitat superior als 15 anys.

OBRES DIPOSITS

L’empresa encarregada de la rehabilitació ha estat Centric Vilanova i l’arquitecte tècnic autor del projecte és Marc Font Nin. El pressupost destinat ha estat de 47.426.68 € més iva.

Està previst que les obres quedin finalitzades a mitjans del mes de desembre.