3 ag.

Detall de la portada de la bibliografia

A mitjans del febrer d’aquest any el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya va proposar, entre d’altres, al Centre de Documentació del Museu del Ferrocarril de Catalunya la seva participació en un projecte d’elaboració d’una Bibliografia bàsica dedicada al món del ferrocarril i la seva tradició a Catalunya. Versión en castellano

u

Vista d’una de les pàgines de la bibliografia

Pel que fa al repertori, estava previst incloure una selecció de 20 llibres de coneixements per a adults i 10 per a infants; 20 títols de textos de ficció per a adults i 10 per a infants; una tria de 20 pel•lícules i un ventall d’uns 20 recursos digitals. El resultat final ha ampliat els número inicial de volums triats i s’ha afegit un apart de còmics.

Per escometre la tasca es van fixar uns criteris bàsics com la inclusió només d’obres disponibles al mercat, la intenció de reunir els textos bàsics de la matèria ferroviària i, si bé esta dissenyada com a eina dels tècnics dels serveis bibliotecaris per utilitzar-la per actualitzar els fons sobre la matèria i destinada a millorar les col•leccions de les biblioteques públiques en aquest camp, també és una referència per a qualsevol que vulgui apropar-se o aprofundir en el món dels coneixements ferroviaris.

u

Un altre detall de la bibliografia

La coordinació del treball ha estat a càrrec de Jordi Llobet, responsable del treball bibliogràfic del Servei de Biblioteques, qui ha triat el següent equip de professionals: Laia Balaguer i Imma Rossell de la Biblioteca La Sagrera-Marina Clotet de Barcelona. Glòria Massana del grup de treball “Biblioteques i cinema” del COBDC. Gemma Serra i Blanca Adroer de la Biblioteca del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Biblioteca i Centre de Documentació del Museu del Ferrocarril de Catalunya

La Bibliografia, un cop acabada al maig d’aquest any, ja està a l’abast i disponible a tothom des de les hores, també la podràs trobar al Centre de Documentació del Museu del Ferrocarril de Catalunya on a més podràs consultar la majoria dels exemplars que conté.

5Com a novetat al nostre Centre de Documentació, cal destacar que a hores d’ara s’està realitzant la migració dels registres bibliogràfics a la plataforma Koha i està previst que a l’últim trimestre d’aquest any es puguin consultar els més de 6.200 registres de la nostra biblioteca on-line a traves de la nostra pàgina Web.

Amb aquest impuls, volem donar-li l’adequada importància a aquesta àrea i destacar que el Museu del Ferrocarril no és no més una col•lecció de locomotores i objectes valuosos sino que preten ser un lloc de referència a Catalunya en matèria de investigació i documentació en el món del ferrocarril.

Una resposta to “Al tren! Bibliografia bàsica. Centre de Documentació del Museu del Ferrocarril de Catalunya.”

1. Teresa Costa-Gramunt Agost 5, 2015 a 07:46 #

Tren i llibres… dues maneres de viatjar!