Aviat el VII Simposi de Treballs de Recerca de Batxillerat

8 abr.

logo7e SimposiEl proper dimecres dia 22 d’abril a les 12:30h a la Nau del Pont Grua del Museu, tindrà lloc l’acte d’entrega dels premis del 7è Simposi de Treballs de Recerca del Garraf on 41 alumnes de diversos instituts de la comarca explicaran a 800 estudiants de 1r de batxillerat els treballs de recerca que han realitzat. Versión en castellano.

Durant les presentacions els donaran recomanacions i orientacions per a l’elaboració dels seus propis Treballs de Recerca. És un dels objectius prioritaris d’aquest Simposi, que siguin els propis estudiants qui facin les recomanacions oportunes als que es troben a la mateixa situació que ells mateixos un curs abans i serveixin així com a exemple proper.

Entre les 10 i les 12 hores del mateix dia 22 d’abril, es faran les presentacions en 8 espais diferents de Vilanova: a la Sala d’actes de l’UPC, la Biblioteca del Museu Victor Balaguer, la Sala Audiovisuals del Museu del Ferrocarril, la Sala d’actes de Neàpolis i vàries aules de l’aulari de l’UPC. Els alumnes dels treballs seleccionats han publicat una ressenya que es pot consultar a l’espai Web del Simposi, i es podrà llegir també a la revista que es publica després anualment.

Capçelera i text introductori de la revista de 2014

L’acte final és el lliurament dels premis als sis millors treballs que hauran seleccionat el comitè científic format per professorat dels instituts i per representats de les diferents institucions que col·laboren en l’organització del Simposi. Els premis estan patrocinats per Renfe-AVE, Renfe-Sncf en Cooperació i Renfe-InterRail, amb la intermediació del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

logos patrocinadors premisEl treball de recerca és un conjunt d’activitats estructurades i orientades a la investigació que realitza tot l’alumnat de batxillerat per a consolidar la competència en recerca. Es porta a terme entre finals del primer curs i inicis del segon curs del batxillerat, amb l’orientació i seguiment del professorat. A Catalunya n’hi ha d’altres convocatòries de premis, per tal d’incentivar aquesta tasca entre els estudiants.