#25MFCVilanova i balanç de 2014

22 gen.

tagboardAcabem de començar un nou any que en el nostre cas ve carregat d’il•lusió, energia i moltes ganes de fer i compartir amb tots vosaltres. Aquest 2015, el nostre equipament complirà els seus primers 25 anys de vida com a Museu i pensem que és una bona fita per celebrar i oferir molt més. logo25CAT(versión en castellano)

Han estat 25 anys en que s’han realitzat diferents intervencions i acords institucionals que han configurant aquest equipament cultural com a centre impulsor d’un atractiu espai muti-funcional d’activitats d’oci, cultura, educació i de preservació del patrimoni històric. Hem planificat actuacions de millora, novetats, projectes educatius, exposicions, etc. El Museu vol que la celebració s’allargui durant tot l’any, a través d’una programació mensual d’actuacions, de les que ja us anirem informant, en col•laboració amb diferents organitzacions.
MFC vista RotondaVolem commemorar l’obertura a la ciutadania d’un espai únic i destacable pel valor patrimonial de les seves col•leccions i de les instal•lacions on s’ubica. Creiem que és una molt bona oportunitat per donar-li una major visibilitat i que moltes més persones el gaudeixin. Durant tots aquests 12 mesos de celebració tindrem obert un espai on us animem a posar en marxa la vostra creativitat i a enviar-nos la vostra felicitació personal. Podeu enviar-les a través de les xarxes socials Twitter, Facebook, Instagram i Flickr amb el hashtag #25MFCVilanova. Poden ser missatges de text, imatges, vídeos, selfies, etc.
FESTA MECENAS 1-6-14 (3)A més volem fer balanç de com ha anat l’any que ens ha deixat, també molt positiu per al Museu. Sabem que dos factors han estat clau per als bons resultats assolits pel Museu en quant a visitants i ingressos. D’una banda, el fet de poder tornar a gaudir de nou de la nostra peça emblemàtica, la locomotora Mataró ja rehabilitada i la programació de noves activitats al voltant d’aquest esdeveniment. D’altra banda, el gran impuls i presencia del Museu i la seva col•lecció als diferents perfils i canals de comunicació digital que fan créixer cada dia la “nostra comunitat”.

estadistiquesPel que fa a l’apartat estadístic, el 2014 el Museu ha rebut 31.396 persones, un 7,82% més que el 2013. Aquesta xifra es correspon amb l’increment d’un 10,1% obtingut en ingressos per entrades. Un any més els percentatges més alts a l’hora d’indicar com han conegut el Museu i la motivació per fer la visita han estat la recomanació i la repetició. Aquestes dades són indicadores de la satisfacció que produeix gaudir d’aquest espai cultural i d’oci.
Amb tot, el 2014 ha representat un gran esforç i a l’hora una gran recompensa.
Gràcies a tots per aquests 25 anys de viatge junts!