El Museu del Ferrocarril de Catalunya – Premi Bonaplata 2014

17 des.

Bonalata 2014Des de que el Museu del Ferrocarril de Catalunya va posar en marxa la campanya per a la recuperació de la locomotora Mataró a l’octubre de 2013 a través d’un projecte de micro-mecenatge, tot han estat bones notícies. ConseguidoCom sabeu, a més d’aconseguir la xifra marcada i necessària per a la rehabilitació, es va aconseguir sobrepassar-la, portar a terme la rehabilitació i la tornada al Museu d’aquesta peça tant emblemàtica per a la història contemporània del nostre país.

entrega premis Bonaplata 2Ara, a més, ens han donat un premi per la feina realitzada, que en realitat es fruit de la cooperació i la participació de moltes persones i algunes empreses i institucions, els mecenes del nostre projecte, a qui volem agrair i dedicar aquest premi. (Versión en castellano aquí)

entrega premis BonaplataOrganitzats per l’Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d’Arqueologia Industrial de Catalunya, els Premis Bonaplata tenen com a finalitat premiar el interès per recuperar i difondre el patrimoni industrial de Catalunya; amb l’objectiu de sensibilitzar l’opinió pública sobre la importància del patrimoni industrial, testimoni de la nostra història. Els premis que es lliuren estan agrupats en tres categories, Premi Especial de Patrimoni, Premi Estudis – Fundació Caixa d’Enginyers, Premi Rehabilitació Béns Immobles i Mobles.

entrega premis Bonaplata 3Aquest any, el Premi Rehabilitació en la Categoria de Béns Mobles s’ha atorgat al Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú, per la rehabilitació i posada en marxa de la locomotora “Mataró” i en representació de totes les institucions, empreses, entitats i persones que amb el seu suport i les seves aportacions econòmiques han fet possible la rehabilitació i reparació per a que tornés a funcionar. Aquest projecte de micro-mecenatge, ha esta una mostra de la força i potència que proporciona la cooperació.

Premi Bonaplata 16-12-14 (19)
La recuperació d’aquest emblemàtic vehicle de patrimoni industrial de Catalunya, construït per la Maquinista Terrestre i Marítima, rèplica de la primera màquina que va funcionar el 1848 com a primer ferrocarril de tot l’Estat, es va dur a terme a les instal•lacions que disposa a Lleida l’Associació per a la Preservació de Material Ferroviari (ARMF), durant la primera meitat de l’any 2014. Aquesta recuperació ha estat una fita molt destacable que el Premis Bonaplata d’enguany han volgut destacar.

Amics i amigues, aquest Premi Bonaplata 2014 també és vostre!!