Els Voluntaris i les activitats del Museu

30 oct.

voluntaris maquinesGestionar i obrir al públic un Museu suposa avui en dia una tasca laboriosa i difícil, però a la vegada apassionant. Al Museu del Ferrocarril de Catalunya, com ja sabeu, tenim la sort de comptar amb l’Associació de Voluntaris (SiC) per a compartir una bona part de la vessant més feixuga.

voluntaris altres elementsEls voluntaris ens ajuden col•laborant en diferents àrees. Amb la conservació i restauració dels vehicles, amb l’organització de la biblioteca i altres temes de documentació, amb la distribució de fulletons informatius i també, i és d’això que us volem parlar en aquest cas, participant en algunes de les propostes del programa d’activitats del Museu.

voluntaris activitatsEl Museu ofereix activitats gratuïtes tots els caps de setmana per als seus visitants i els voluntaris col•laboren activament en dos d’elles, dins el programa Diumenges de Tren al Museu!

ENCESA MATARO 1ER DIUMENGE JULIOL (13)Els primers diumenges amb l’activitat “vapor en viu” o l’encesa de la locomotora Mataró donen suport al Servei d’Atenció al Visitant. El dia 2 de novembre podeu tornar a viure aquesta experiència!

Voluntaris maquetes (4)Els darrers diumenges, també els visitants del Museu poden gaudir de les explicacions dels components de la associació de voluntaris en diferents punts de l’itinerari de visita. Una manera especial de descobrir diferents àmbits, vehicles i altres elements o històries de la col•lecció del Museu i de l’experiència aquestes persones apassionades pel ferrocarril.