El bitllet si us plau

8 jul.

El bitllet si us plau al Museu del Ferrocarril de Catalunya (11)Des del 8 de juliol i fins l’once de gener de 2015 es podrà veure a la Sala Espai Segle XXI del Museu del Ferrocarril de Catalunya l’exposició temporal “El bitllet si us plau”.El bitllet si us plau al Museu del Ferrocarril de Catalunya (21)La mostra ha estat produïda per TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) i explica curiositats i anècdotes dels bitllets de transport públic metropolità des de 1872 fins l’actualitat. A Vilanova, l’exposició s’ha complementat amb elements patrimonials de METRO dels que el Museu té al seu propi inventari.

El bitllet si us plau al Museu del Ferrocarril de Catalunya (5)El 30 de desembre de 1924, es va inaugurar el primer tram de la línia del Gran Metro de Barcelona entre Lesseps i Catalunya (amb un traçat de 2.470 metres). Aquesta primera línia del metro de Barcelona va ser la precursora de l’actual L3.  Al cap de 90 anys, la xarxa de metro ha crescut fins als 102 quilòmetres i les 141 estacions, i transporta cada dia una mitjana d’un milió de persones.

El bitllet si us plau al Museu del Ferrocarril de Catalunya (14)Aquest any, amb motiu del 90 aniversari del Metro a Barcelona, TMB ha programat diverses activitats per donar a conèixer la història i el patrimoni associat al metro. Les propostes es poden anar seguint en un web especial.