La benvinguda de la “Mataró” va ser un èxit!

11 juny

FESTA MECENAS 1-6-14 (1)Fins a 1.021 persones van voler acompanyar-nos a la Gran Festa dels Mecenes del passat 1 de juny per donar la benvinguda a la locomotora Mataró, que retornava al Museu després de ser restaurada. El motiu de la festa era donar les gràcies als mecenes que van fer possible amb les seves aportacions que la rèplica de la primera locomotora de la Península torni a funcionar. Durant la jornada hi van haver activitats per a petits i grans. [versión en castellano]

FESTA MECENAS 1-6-14 (54)Ens van acompanyar les colles castelleres dels Bordegassos de Vilanova i els Castellers d’Altafulla, que van aixecar torres humanes al costat de la “Mataró”. I també els membres de l’Associació “Anacrónicos Recreación Histórica”, uns habituals de les celebracions del Museu, que, amb el seu vestuari, van traslladar tothom a l’època del primer viatge en tren Barcelona-Mataró. Tampoc s’ho va voler perdre Chuggington, el tren animat de ClanTV, que també ens va donar suport amb el micro-mecenatge.

FESTA MECENAS 1-6-14 (16)Tots els mecenes es van poder fer fotos al photocall que teníem preparat a l’entrada, davant la pancarta amb els seus noms i els logotips de les empreses que van participar a la campanya de micro-mecenatge. Les podreu veure publicades en aquest tauler de Pinterest. I és que la festa va servir per presentar els nostres dos nous canals: Pinterest Instagram, que us convidem a seguir.

FESTA MECENAS 1-6-14 (9)La “Mataró” es va poder veure exposada a la Rotonda del Museu, però no es va encendre. Havia arribat un dia abans (la nit del divendres) de les instal·lacions de l’Associació per a la Reconstrucció i Posta en Servei de Material Ferroviari Històric (ARMF) de Lleida. Venia remolcada, perquè, tot i que ja està reparada i funciona, encara calia fer les proves pertinents i els últims ajustaments en el lloc final abans de posar-la en marxa. No hi havia temps suficient de fer-ho abans de la festa i era un risc encendre la locomotora sense haver-la testejat abans. En uns dies farem proves amb la màquina aquí al Museu per a veure el seu comportament de cara a poder continuar amb la nostra activitat estrella que és l’encesa de la “Mataró” que fèiem un cop al mes, els primers diumenges. Tot i així, la “Mataró” ja torna a ser a casa a punt per ser admirada i fotografiada per tots. No us la perdeu!