Un cap de setmana de Museus exitós

20 maig

LA MARXIN BIS DIM2014 (3)Més de 2000 persones han visitat les instal•lacions del Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú, concretament 2.121, durant el passat cap de setmana en que es celebrava la Nit i el Dia Internacional dels Museus (DIM).
DIM4-200x300La gran festa dels Museus està més que consolidada des de que es va instituir el 1977, segons la resolució presa a la XII Assemblea General de l’ICOM a Moscou. Aquest esdeveniment ofereix als museus i als seus professionals l’oportunitat d’apropar al públic i a tota la societat en general els seus espais i les seves col•leccions, i a l’hora difondre els canvis que aquests centres desenvolupen durant l’any. L’àmplia gamma d’activitats organitzades mostra l’excel•lent creativitat i originalitat dels programes desenvolupats pels museus.

Nit Museus VNG

No són tantes les edicions de la Nit dels Museus com a iniciativa europea, tot i que a Vilanova i la Geltrú el 2014 s’ha celebrat per segon cop aquesta fita amb gran èxit de participació de públic. El dissabte 17 de maig a la nit, els 5 museus de la ciutat van allargar el seu horari habitual de tarda fins a la mitjanit, amb actuacions musicals en col•laboració amb diverses escoles de música de la ciutat i altres organismes i empreses que han col•laborat en l’organització dels actes i dels concurs. Al Museu del Ferrocarril agraïm especialment l’actuació musical de dissabte a la nit de “GuitarríssSimo”, grup de guitarres de l’Escola Conservatori Municipal de Música Mestre Montserrat, dirigit per J.L. Bieito.

Pel que fa a les activitats que va oferir aquest Museu, durant tot el cap de setmana els visitants han pogut gaudir de diferents activitats preparades especialment i descobrir altres sorpreses que s’han incorporat en aquests dies, com la nova exposició FERROVIARIS que el passat divendres es va penjar a la Rotonda del Museu i de la que us informem més àmpliament al nostre web.

En lloc destacat, es trobava com a joia de 2014 la locomotora de vapor “Martorell” de 1854, la màquina més antiga que es conserva a tot l’Estat i que compleix 160 anys aquest 2014.

CHUGGINGTON DIM 2014 (1)També, han pogut participar a la Promoció “Chuggington amb el Museu del Ferrocarril de Catalunya i la Nit i el dia dels Museus”, amb un sorteig de dos premis de joguines Chuggington.

VOLUNTARIOS ANACRONICOS DIM2014 (2)El punt festiu del diumenge 18 de maig el va posar la presència al Museu d’alguns membres de l’Associació Anacrónicos Recreación Histórica, vestits d’època i , l’acompanyament de música festiva de “La Marxin”, una banda itinerant de música (marxes, congues, pasdobles, merengues…) formada per instruments de percussió i de vent que va sorgir també de l’Escola Conservatori Mestre Montserrat de Vilanova. Volem agrair a tots ells la seva col•laboració i molt especialment als membres de l’Associació de Voluntaris del Museu (SiC) que durant les dues jornades festives han aportat la seva ajuda a l’equip del Museu en la coordinació dels circuits de visita dins els nostres espais i informant els visitants.

Renfe també ha posat el seu granet de sorra i ho ha posat fàcil per visitar el Museu. Durant tot el mes de maig, els bitllets d’AVE i Llarga Distància de Renfe inclouen l’entrada d’un dia al Museu de Vilanova i la Geltrú vàlida per un nen menor de 12 anys. A més, Rodalies de Catalunya i el Museu del Ferrocarril ofereixen un bitllet combinat que permet conèixer de una manera còmode l’apassionant món del tren. En aquest Bitllet Combinat s’ofereix la possibilitat de viatjar des de qualsevol estació de la xarxa de Rodalies fins a la capital del Garraf amb els trens de la línia R2 sud de Rodalies.