La joia del Museu del mes de març: Col•lecció de maquetes de modelisme

11 març

Locomotora dièsel serie F7 (BACHMANN IND.) Cessió familia Roura

Dins l’oferta del museu avui us parlarem d’una part de la col•lecció que, al món dels trens té molts seguidors, es tracta del àmbit del modelisme ferroviari, representat al Museu de diverses formes. Ara volem destacar un munt de petites joies que formen elles mateixes una col•lecció. Es tracta de les vitrines de modelisme.

Vista general col·lecció maquetes

Us podeu trobar maquetes de diverses mides però, les més nombroses són les maquetes a escala 1:87 (H0) que és la més popular dins del món del modelisme ferroviari ja des de la dècada dels seixanta del segle passat, a excepció del Regne Unit que fa servir la 00. La H0 és aproximadament la meitat de la 00 (half 0).

La H0 té unes mides que permeten molts més detalls que no pas els models petits, també és més econòmica que les escales S, 0 y G degut a que requereixin menys material. Per tant, la H0 ens dona les avantatges dels detalls de les escales grans i els requeriments d’espai de les més petites.

Detaill vitrina modelisme

Una gran part de les maquetes que trobaràs a les vitrines procedeixen de donacions fetes per la família Roura, el senyor Cecilio de la Rubia i la família del senyor Agustí i Campello. Gràcies a la seva generositat va començar aquest raconet del Museu, i va seguir fent-se cada cop més gran.

Vagó americà tipus tancat (ROCO) Cessió familia Roura

Dins les vitrines podràs trobar des de cotxes de tota mena i procedència passant per locomotores de vapor de diversos països (alemanyes, franceses, nord-americanes) fins a un AVE, locomotores de la sèrie 269, automotors dièsel de la Fiat, el Tren del Centenari, un cotxe en 3D de l’Orient Express i un llarg etcètera que, a més a més complementa la visió del món del ferrocarril que ofereix el Museu a través de les seves germanes grans.

Maqueta del Tren del Centenari

Com a complement a les maquetes exposades, al nostre centre de documentació es pot trobar un apartat dedicat exclusivament al modelisme ferroviari, i diverses revistes especialitzades en aquesta apassionat matèria.

Locomotora dièsel Western Maryland 3797 WM (ATLAS) Cessió familia Roura