2013, un any històric a la vida del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

31 des.

Museu Ferrocarril Catalunya

La guinda del 2013, com ja sabeu, la va posar l’èxit del projecte de micro-mecenatge per assolir el pressupost de 72.000€ necessaris per a reparar la locomotora de vapor Mataró i aconseguir que torni a Vilanova.

Però estem orgullosos de poder explicar-vos algunes fites més d’aquest any que s’acaba, entre les quals la del nombre de persones que han passat per les nostres instal·lacions, i és que el 2013 hem arribat als 29.100 visitants, el que suposa un increment de més del 22% respecte l’any anterior (23.853).

Visitantes 1És el creixement més important dels darrers quinze anys. Per altra banda, els usuaris de la Nau del del Pont-Grúa o del Ferrocarril han estat 7.700 persones. Si sumem les dues xifres, ens anem a més del 50% d’increment d’utilització dels espais patrimonials del Museu. Un dels objectius prioritaris que ens havíem fixat, ser útils i acollir a La Casa dels Trens activitats culturals, lúdiques, artístiques i educatives diverses, ha estat complert. Aquest ha estat el resultat de la integració plena del Museu a la vida de la ciutadania de Vilanova, una realitat per la voluntat de subscriure un acord amb l’ajuntament al passat mes de maig.

1loco_mataroUna altra fita de les més importants de l’any, junt amb l’acabament de les obres de la Nau i de la Rotonda, ha estat la de contribuir a aconseguir per a Vilanova el Cicle de Grau Mig en manteniment de vehicles ferroviaris -per primer cop a Espanya- i potenciar la tasca educativa que porta a terme el Museu amb la creació de nous audiovisuals i tallers.

Us desitgem el millor per al nou any que comença i que quan arribi desembre us puguem donar tan bones notícies com aquestes.

¡Os deseamos lo mejor para el nuevo año que empieza y que cuando llegue diciembre os podamos dar tan buenas noticias como estas!