Premis del Tren, la nostra festa anual

3 des.

36 Premis 2013Dissabte passat, de nou, vam poder comptar amb la presència al Museu d’alguns membres de  l’associació “Anacrónicos Recreación Histórica”, aquesta vegada amb personatges de l’època del Romanticisme. Uns visitants de luxe per a ambientar la celebració de la festa anual del Museu.

premis i anacronicsUn any més -i ja van tretze-, el Museu del Ferrocarril de Catalunya va celebrar el lliurament dels seus premis Camins de Ferro a Vilanova, un esdeveniment on tot l’equip vol manifestar públicament l’agraïment per la col•laboració i suport de persones i organitzacions envers el desenvolupament i l’impuls al projecte del Museu. Un acte molt emotiu i especial, enguany, amb diferents moments senyalats, dels que a continuació us volem destacar alguns, com la projecció del resum, en imatges, del que ha estat l’activitat del Museu en durant el 2013, o si voleu la vida de la Casa dels Trens en el darrers 365 dies.

premiats 2013Els guardons d’aquesta XIII Edició dels Premis Camins de Ferro a Vilanova han estat atorgats  aquest any al Sr. Jordi Martí, en la categoria d’empresa, en reconeixement a la seva decisiva contribució en la difusió i la potenciació del Museu del Ferrocarril de Catalunya, tant a títol individual com de director de CANAL BLAU (consorci de televisió i radio a Vilanova i la Geltrú), fent menció especialment al treball conjunt realitzat aquest any entre el Museu i Canal Blau amb la creació dels nous audiovisuals que complementaran l’oferta educativa del Museu per a les visites dels escolars d’Infantil i Primària.En quant a la categoria Individual, el premi es va concedir al Sr. Miguel Pérez, Director de Rodalies de Catalunya, per l’estreta cooperació i suport que ofereix de manera continuada i com a reconeixement a la seva manera d’atendre les necessitats humanes, de difusió o educatives d’aquest equipament cultural.

41 Premis 2013Enguany, es van lliurar diplomes de reconeixement a la trajectòria professional desenvolupada al Museu del Ferrocarril de Catalunya de dues persones que van canviar el seu destí professional aquest 2013: Pilar Camuñez  i Rafael Salvador. Per tal de distingir la seva contribució i treball en la consolidació del Museu i per destacar la seva vàlua personal i professional.

Com és habitual, també es va fer el sorteig de viatges entre els membres del Club d’Amics del Museu i de l’Associació de Voluntaris del Museu (SiC), patrocinat per Renfe, Elipsos i InteRail i en aquesta ocasió vam poder gaudir de l’actuació musical del grup l’Entresol de Vilanova i la Geltrú.

34 Premis 2013La directora del Museu va fer balanç del que ha representat l’any 2013 per al Museu i va comentar el desenvolupament de la campanya de micro-mecenatge per a la recuperació de la locomotora de vapor “Mataró”. Amb l’agradable sorpresa de rebre una aportació col•lectiva molt especial de les Dones amb Memòria de Vilanova que ens vam fer entrega en directe dels diners recollits entre totes elles en els passats dies.

Estamos en la recta final para salvar una pieza clave de nuestra historia contemporánea y conservarla para las generaciones futuras. ¡Todavía estamos a tiempo!