18a. Setmana de la Ciència i més propostes

13 nov.

SETMANA CIENCIA triptic 2013.inddLa propera setmana es celebra la 18a Setmana de la Ciència, dedicada aquest any a l’Any Internacional de l’Estadística, l’Any Internacional de la Cooperació en l’Esfera de l’Aigua  i el 90è aniversari de la visita d’Albert Einstein a Catalunya. Amb aquest motiu el Museu del Ferrocarril de Catalunya oferix aquest proper diumenge 17 de novembre Jornada de Portes Obertes en el seu horari d’apertura (de 10.30 a 14.30 hores).

A la comarca del Garraf, des de fa 7 anys, ens afegim a aquesta iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, treballant conjuntament el Museu del Ferrocarril de Catalunya, l’UPC de Vilanova i la Geltrú i el Centre de Recursos Pedagògics del Garraf. S’organitzen una sèrie de xerrades i activitats i es promou el dia del científic amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Al llarg de tota la setmana hi haurà diversos actes, que trobareu detallats en el programa que us deixem aquí i dels que volem destacar dos.

cartell Setmana CiènciaD’una banda, el cicle de conferències sobre les temàtiques proposades en la celebració de l’any internacional la cooperació en l’esfera de l’aigua, de l’estadística i els 90 anys de la visita d’Einstein a Catalunya, amb més de 800 alumnes d’ESO i Batxillerat de la comarca que participaran en les diferents propostes. Aquestes conferències es realitzen gràcies a la col•laboració de la UPC, Museu del Gas de la fundació Gas Natural Fenosa i de la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca.

D’altra, el divendres 22 tindrà lloc “El dia de la Ciència al Carrer”, de 10 a 12 hores, a l’Esplanada de la Fragata de Sitges Aquesta és una proposta de divulgació científica en que grups d’alumnes de diferents centres exposaran experiments, demostracions… També hi participarà l’EPSEVG  (UPC de Vilanova i la Geltrú), el Centre d’Estudis del Mar de Sitges, el CESIRE-CEDEC (centre de suport a la recerca, del Departament d’Ensenyament) i l’Associació d’Amics del Ferrocarril de l’Hospitalet de Llobregat. Es podran veure divuit taules amb experiments i demostracions. Més de 900 alumnes hi participaran com a públic. A més, gràcies a la col•laboració del Consorci del Patrimoni de Sitges, més de 700 alumnes complementaran el dia amb una visita guiada al Palau Maricel o al Museu Romàntic de Sitges.

Altres projectes educatius
A més, tenim nous audiovisuals per Infantil i Primària i seguim amb d’altres projectes de col•laboració en matèria educativa. Per exemple, els que tenim oberts amb el Campus de l’UPC de Vilanova on som coordinadors del Consell Assessor del Màster de Sistemes Ferroviaris i Tracció Elèctrica, o els projectes europeus d’aplicació pràctica de disseny industrial en el que col•laborarem aquest any per primer cop.  També estem treballant amb l’Amical Mauthausen i altres institucions i centres de la comarca dins el projecte Buchemvald i amb Rodalies de Catalunya amb una nova activitat per treballar el tema del civisme i el tren, etc. De totes aquestes propostes i més us n’anirem parlant d’aquí en endavant.chug_badges_wilson_06 Version TommyCat

Torna Chuggington
Per finalitzar, dir-vos que Chuggington s’apunta a la campanya #Salvemla Mataro. Un 10% de les ventes dels seus productes durant el temps que es quedin al Museu (fins el 15 de desembre) aniran a la plataforma VERKAMI per al projecte de recuperació de la locomotora Matarò. Una bona manera d’avançar-se als regals del proper Nadal participant alhora en un projecte solidari. Us animem a venir al Museu i agaudir de les diferents activitats que es programaran al Museu amb aquests divertits personatges. Esteu atents al concurs que donarem a conèixer a través del nostre Facebook (construir alt té premi) al final d’aquest setmana.