Els Voluntaris del Museu enceten nou curs

27 set.
Voluntaris repintant la senyal de braç

Ja us hem parlat en altres ocasions dels voluntaris del Museu, un col•lectiu molt important per aquest equipament cultural de Vilanova. L’associació de Socis i Col•laboradors (SiC) està formada per persones que actuen de manera voluntària i no remunerada, oferint la seva feina en diferents àrees d’actuació. En l’actualitat hi ha quatre programes de voluntariat:
Activitats: On realitzen tasques d’ajuda a la realització d’activitats, en les instal•lacions del museu i en dates d’alta afluència de visitants i actes especials a fi d’optimitzar el servei que s’ofereix..
Documentació: Per efectuar tasques relacionades amb l’organització de la biblioteca i temes de documentació així com d’investigació. …..
Conservació: Dedicat a la recuperació i conservació d’objectes custodiats pel Museu, havent creat un grup específic de voluntaris encarregat de la restauració de peces patrimonials.
Difusió: On ajuden a la programació de les campanyes publicitàries i a la distribució per l’àmbit geogràfic del Museu de fullets informatius i propaganda.

Netejant i pintat la topera d'una m`quina de vapor

Netejant i pintat la topera d’una m`quina de vapor

Els que formen part del programa de Conservació, han tornat a reprendre la seva activitat aquest mes de setembre coincidint amb el nou curs. A les tasques iniciades l’any anterior, degut en part a la impossibilitat de treballar temporalment en determinats vehicles amb motiu de les obres, han afegit el treball en “petites” tasques. És el cas de la neteja i repintat de la senyal de braç que hi ha a la sortida de l’edifici de serveis o la revisió del Land Rover del GIF de la zona d’infraestructura per tal de tornar-lo a posar en funcionament.

El Land Rober de l'antic Gestor d'Infraestructures Ferroviàries

El Land Rober de l’antic Gestor d’Infraestructures Ferroviàries

D’altra banda, per aprofitar tot el seu potencial, el museu està preparant altres propostes en les que podrien participar més activa i directament dins el programa d’activitats de caps de setmana. En els propers dies us donarem més informació al nostre web.