A l’equador de l’estiu i de l’any…

16 ag.
Col·lecció de locomotores de vapor a la Rotonda del Museu durant les obres

A l’equador de l’estiu i de l’any, hem mirat en darrera i ens agrada el que hem vist.

En aquests dies d’agost, quan el Museu està obert durant més dies i hores de l’any, hem volgut fer un repàs de com està sent l’exercici econòmic i de treball. En un context general de crisis i retallades nosaltres no som una excepció, però ja fa temps que vam decidir prendre aquesta circumstància de la mateixa manera que els japonesos les vagues: intensivament i treballant el doble. Doble de passió pel que fem i doble d’esforç per conservar i donar a conèixer un patrimoni industrial que sabem que agrada a molts, des dels cero als noranta anys.

Es per això que no deu ser casualitat que en el que portem d’any el percentatge de visitants hagi pujat un 25% més que en el mateix període de l’any passat. Junt amb el nostre esforç i passió, noves propostes i visites, obres de rehabilitació, canvis en la museografia i diverses promocions en les tarifes han ajudat també a que en l’àmbit econòmic la pujada hagi estat d’un 5%, un 10% si parlem de les vendes a la botiga del Museu. Podeu veure també aquesta informació al Diari de Vilanova d’avui 16 d’agost .

D’altra banda, la signatura del conveni amb l’ajuntament el passat mes de maig ha permès un major us de les instal•lacions del museu, en concret el de la Nau del Pont Grua acabada de restaurar, per les entitats de la ciutat. Si sumem aquests “usuaris”, que no visitants, la pujada estadística de persones que han passat pel museu és del 50% en el que va de 2013 respecte al 2012.

nau pont grua festes
A més de l’origen (on destaca una pujada del 2% dels visitants de Vilanova tenint en compte que el públic majoritàriament procedeix de Catalunya, Barcelona i l’Estranger), entre les dades que recollim als visitants una d’elles ens fa especial il•lusió, i és que quan preguntem com és que han conegut el museu i s’han decidit a venir, un gran percentatge de gent explica que algú els ha recomanat, seguits molt de prop pels que ens indiquen que repeteixen visita i els que ho han vist a Internet.  Tot plegat és un indicatiu de que aquells que ens visiten marxen satisfets i disposats a tornar o a recomanar-ho. Agraïm sincerament a tots ells la seva visita i que segueixen apostant per aquest centre patrimonial.

formatges estadistiques agost-13A final de l’estiu estudiarem les dades completes, no obstant aquest anàlisis ens anima i encoratja a continuar amb la nostra feina, al temps que es legitima aquest equipament com un dels centres museístics i culturals d’importància a Vilanova i el Garraf.

Aprofitem per recordar-vos una de les noves propostes que us estem oferint aquest estiu, la tercera i darrera sessió de Copes i Cinema a la fresca el proper  divendres 23 d’agost, i per desitjar-vos molt bon estiu a tothom!

Cartell de la sessió de Copes i Cinema del proper 23 d'agost

Cartell de la sessió de Copes i Cinema del proper 23 d’agost