Actuacions de restauració i novetats a l’associació de voluntaris (SiC)

21 març
Detall de les diferents etapes del procés

Talgo Virgen del Carmen
El personal de manteniment del Museu està rehabilitant la cabina del Talgo Virgen de Carmen que es troba a l’entrada de l’equipament, sanejant la xapa i efectuant un acurat treball de pintura per tal de torna-li  tot el seu protagonisme a aquesta peça, un dels icones del Museu, que dona la benvinguda a tots els visitants.

D’altra banda, ahir es va celebrar una assemblea extraordinària de l’Associació de Socis i Col•laboradors del Museu del Ferrocarril (SiC). Aquesta vegada, les novetats són moltes i denoten que l’associació que dona suport al Museu és cada cop més viva i dinàmica.Assemblea 3

Com a novetats organitzatives, cal destacar la incorporació de l’Anna Bruna, nova secretaria, una noia que, tot i la seva joventut, ha deixat constància de preparació, professionalitat i compromís. Així queda patent que el SiC es una associació viva i dinàmica, oberta a tota mena de públic i compromesa amb el projecte de futur del Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Assemblea 4

També es van acordar canvis als seus estatuts per adequar-se  a la nova denominació del Museu i aspectes relatius a la seva organització interna.

MikadoEl Sic està duent a terme les tasques de  restauració de divers material ferroviari. Per a la locomotora Mikado 141F-2348 (que va ser l’última de vapor a circular a l’estat espanyol) s’ha establert un grup de treball dedicat al seu enlluïment i restauració que continua amb la feina començada l’any passat (veure el post sobre el xiulet de la mateixa locomotora) fent-se actuacions de polit de tubs, manetes i rellotges, treballs a la cabina de conducció i substitució de peces rovellades.

Detall de la cabina de la locomotora Tubize

També s’està actuant sobre la locomotora 240-2074 “Tubize” per aconseguir fer visitable l’espectacular cabina de conducció, una de les més àmplies i vistoses de la col•lecció, millorant la seva seguretat i adequant-la. Actualment s’està treballant tant sobre els  elements interiors com exteriors d’aquesta màquina.

Tubize: Vista de la Cabina i detall de manòmetre

Totes aquestes actuacions s’orienten a intentar aconseguir que la visita al Museu sigui una experiència inoblidable. En els propers dies, al web del Museu us presentarem totes les noves propostes per a la Setmana Santa i primavera.