Xerrada Projecte Buchenwald. Deportació i Ferrocarril

6 març

Xerrada Enric Garriga 3

L’exposició temporal Imatges i Memòria de Mauthausen, 1938-1945 que es pot veure a Sala Espai Segle XXI del Museu fins el 30 de juny, forma part d’un projecte més molt més ampli: el “Projecte Buchenwald; Deportació i Ferrocarril. Republicans Espanyols en els Combois de la mort”.

D’això és del que ahir a la tarda ens va venir a parlar l’Enric Garriga Elies com a fill de deportat i com a representant de l’Amical Mauthausen.

Xerrada Enric Garriga 1
Garriga, que va preparar la xerrada expressament per a les components del grup Memòria del Futur de Vilanova i la Geltrú, va recordar els objectius principals del projecte:
•    recuperar la memòria històrica de la deportació i els camps de concentració.
•    prevenir les actituds racistes i feixistes
•    educar en el respecte i la tolerància

Xerrada Enric Garriga 2

Entre les diverses accions que inclou el projecte i que podeu conèixer fent una ullada a la presentació que us deixem aquí, el viatge per visitar el Camp de Buchemwald, que alguns alumnes i professors de l’Institut Lluc i Rafecas de vilanova realitzaran la setmana vinent.

L’Enric ens va recordar que el projecte va néixer amb vocació de continuïtat en propers anys i la intenció es prosseguir treballant amb els actuals participants en el projecte i aquells que es vulguin afegir en properes edicions:
•    Ajuntament de Vilanova i la Geltrú
•    Centre de Recursos Pedagògics-Garraf
•    Escola Pia Vilanova
•    INS Alexandre Galí
•    INS Dolors Mallafrè
•    INS F.X.Lluch i Rafecas
•    INS Joaquim Mir
•    INS Manuel de Cabanyes
•    Institut d’Estudis Penedesencs
•    Museu del Ferrocarril de Catalunya

3 Respostes to “Xerrada Projecte Buchenwald. Deportació i Ferrocarril”

1. José Luis Martinez Març 6, 2013 a 18:58 #

Me pueden enviar el texto en castellano Gracias

José Luis

El 06/03/2013, a las 16:53, “WordPress.com” escribió:

> >

• Museu del Ferrocarril de Catalunya Març 7, 2013 a 12:31 #

Si se refiere a la presentación, el autor sólo nos dejo la versión en catalán, pero haremos lo posible por conseguir la versión en castellano. Gracias y saludos.

Trackbacks/Pingbacks

1. darreres noticies del projecte Buchenwald | form993 - Mai 6, 2016

[…] projecte Buchenwald a Canal Blau TV El projecte Buchenwald al Museu del Ferrocarril Publicat per Enric Garriga E. a 16:23 Cap comentari: Blog de Prevenció del […]