El President dels Voluntaris explica la restauració del cotxe de passatgers Harlan

23 gen.

Demà dijous 24 de gener a partir de les 18.30 hores a la Sala Audiovisual del Museu, Josep Marín Cayuela, president de l’Associació de Socis i Col·laboradors (SiC) del Museu del Ferrocarril de Catalunya, farà una xerrada sobre el procés de restauració que s’està portant a terme amb el cotxe de passatgers Harlan.

imatge exterior del Harlan a la seva època

Amb el títol Els cotxes Harlan del Ferrocarril de Valls a Villanueva y Barcelona i el seu procés de restauració, el col·loqui va adreçat totes aquelles persones que vulguin saber una mica més del material ferroviari que Francesc Gumà i Ferran va adquirir a la dècada de 1880 als EEUU per a donar servei al ferrocarril que s’inaugurà de Barcelona a Vilanova el 29 de desembre de 1881 i avui dia és una de les línies més transitades del nostre país. Tan mateix, es podrà conèixer com funciona l’Associació de Voluntaris del Museu i una part de les seves tasques al Museu.

El cotxe Harlan ara al Museu

Són molts els avenços que aquests cotxes de viatgers Harlan i les locomotores Carolines van aportar al ferrocarril del moment tant al nostre país com a Europa i als seus usuaris, entre les que destaquen una millor adaptació i inscripció al traçat i les corbes, major capacitat, major confort i rapidesa, però també i sobre tot una millora en seguretat en introduir el recent invent de George Westinghouse, el fre neumàtic.

Aquesta activitat, d’accés lliure i gratuït per a tothom, forma part del programa d’activitats que el Museu ha preparat en aquest inici de 2013 i que podeu consultar a través d’aquest enllaç: www.museudelferrocarril.org/un-hivern-ple-de-propostes

ACTIVIDADES EN CASTELLANO AQUÍ