Primera visita a Museu tancat

13 nov.

El dimecres dia 8 de novembre a les 18:00 hores es va fer la primera visita a Museu tancat adreçada exclusivament als integrants dels col•lectius de voluntaris (SiC) i dels amics (Club d’Amics del Museu).

La filosofia d’aquestes visites és mostrar-los allò que els visitants no troben als recorreguts habituals i -com es tracta de persones que formen part de la nostra “família” ferroviària-, fer-los còmplices d’algunes de les “interioritats” del Museu que també és “casa seva”. La Directora del Museu, Pilar García, va iniciar la visita a la restaurada Nau del Pont Grua de 1881 que encara és tancada al públic, explicant el projecte de remodelació de l’altra nau annexa que augmentarà la superfície útil d’ús, i donarà suport logístic als actes que es duran a terme en aquest emblemàtic espai.

Després,  el responsable de Documentació, Fernando del Moral, i un dels voluntaris de l’àrea de documentació, Manuel Leal, van mostrar a la biblioteca del Museu diverses  curiositats del fons fotogràfic i una mostra de les publicacions de l’hemeroteca.

La visita va continuar amb una passejada per la sala que alberga l’ampli l’arxiu cartogràfic i planells  per  finalitzar a la Sala Audiovisual on es van exhibir  dos plànols: un de la antiga rotonda de l’estació de Port Bou i un altre d’un pont giratori de la companyia  MZA similar en tipologia i dimensions al que hi ha al Museu del Ferrocarril de Catalunya, ambdós dels inicis de segle XX. Us hem deixat un àlbum de la visita al nostre canal de Flickr.

Els assistents van ser convidats posteriorment a la xerrada i inauguració de l’exposició Del Realisme al Noucentisme. Col•lecció Banc Sabadell  que obria les seves portes a la veïna Biblioteca Museu Victor Balaguer.