Voluntaris del Museu a les instal·lacions de Renfe Can Tunis

16 oct.

El passat dissabte, dia 6 d’octubre, membres de l’Associació de Voluntaris del Museu del Ferrocarril (SiC) dels programes de restauració, difusió i documentació que aporten el seu treball com a voluntaris a Vilanova i la Geltrú, van fer una visita als seus col•legues de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Badalona – 5ª Zona. Aquesta Associació també està integrada al col•lectiu de voluntaris del Museu SiC i és l’encarregada de l’àrea de Material Històric, que es troba fora de les instal•lacions de Vilanova.

imatge del grup

El grup durant la visita

Des de fa més de 15 anys, l’Associació 5ª Zona  du a terme una destacable tasca de restauració i manteniment del material custodiat pel Museu a les instal•lacions de Renfe Integria a Can Tunis. Com ja hem informat anteriorment en aquest blog, el conjunt de vehicles històric està format per
–    Quatre cotxes de viatgers, coneguts com a Luckys, BB1-6240, BB1-6234, BB1-6218 (dels anys 1954/1955) i el BB-6237 de 1963.
–    La locomotora elèctrica 7652, de 1957
–    Un furgó de correus, DGCT-3076, de 1966
–    Un vagó tipus J 300.676

Locomotora Alsthom 7652

Cabina de la locomotora

Durant la visita els voluntaris van celebrar un esmorzar de germanor ferroviària dins el furgó de correus. La directora del Museu va posar de manifest el gran compromís i la feina desenvolupada durant  aquest llarg període per l’Associació, especialment en els últims anys en els que resulta especialment complex posar material històric en funcionament. També va agrair la col•laboració de diferents persones de Renfe Integria que han contribuït a facilitar aquesta tasca de custodia i rehabilitació.

un dels cotxes “luckys”

Detall de la roda d’un dels cotxes 6000

Per finalitzar la trobada, es va fer una visita als diferents vehicles i a les instal•lacions on es actualment es troben.