Capital educativa del ferrocarril

28 febr.

Vilanova i la Geltrú podria convertir-se en ciutat de referència del ferrocarril a Catalunya si aconsegueix que la Formació Professional del sector ferroviari s’imparteixi en aquest municipi. Aquests estudis, que la Generalitat preveu posar en marxa a partir del curs 2013-2014, seran obligatoris per a totes les persones que treballen en aquest sector. Des del 2010, a Vilanova i la Geltrú ja es fa el Màster de la UPC en aquesta matèria.

Ja s’ha posat fil a l’agulla constituint la Mesa de l’Educació Ferroviària amb representants del municipi, del sector i del món educatiu que treballaran conjuntament per tirar endavant la candidatura. Entre ells, el Museu del Ferrocarril de Catalunya.

Vilanova i la Geltrú i el sector ferroviari han anat de la mà durant molt temps al llarg de la història. Aquesta relació podria continuar ara a les aules.

——————

Vilanova i la Geltrú podría convertirse en ciudad de referencia del ferrocarril en Cataluña si consigue que la Formación Profesional del sector ferroviario se imparta en este municipio. Como primera acción, se ha constituido la Mesa de la Educación Ferroviaria con representantes del municipio, del sector y del mundo educativo que trabajarán conjuntamente para sacar adelante la candidatura. Entre ellos, el Museo del Ferrocarril de Cataluña.